phigita.net! Homepage

Τα Αόρατα Δεσμά της Μεταπολεμικής Γενιάς

Posted by Χρίστος Ευαγγέλου Sun, 25 Jul 2010 17:46:11 EEST

Τριάντα Χρόνια Μετά
του Σταυρινού Κυριάκου

  Eίμαι 30 χρονών. Μέλος της πρώτης μεταπολεμικής γενιάς. Της πιο επηρεασμένης 'που τον πόλεμο; Γιατί είμαστε εμείς η πιο επηρεασμένη γενιά;

  Εγεννηθήκαμε λλίο μετά τον πόλεμο. Οπόταν δεν είχαμε την ευκαιρία να δούμε πώς ήταν η ζωή πριν. Ό,τι εμάθαμε ήταν ό,τι μας ελαλούσαν οι γονείς μας τζιαι οι καθηγητές μας στο σχολείο. Κενός πίνακας, ό,τι εθέλαν εγράφαν πάνω.

  Είμαστε εύκολος στόχος, επληρούσαμε κάθε παράμετρο για να μας γεμώσουν τον εγκέφαλο μας με παρερμηνευμένες θεωρίες τζιαι αλλοιωμένες οπτικές. Οι συνθήκες ήταν τέλειες.

  Κανένας 'εν θα έφερνε αντίρρηση. Λλία χρόνια μετά τον πόλεμο, ποιος θα ετολμούσε να πει «Σταματάτε την προπαγάνδα, μεν σπέρνετε το μίσος τζιαι την διχόνοια ανάμεσα στους νέους, τα πράματα έννεν όπως τα λαλείτε». Οι γονιοί μας, πληγωμένοι 'που τες καταστάσεις, επροσπαθούσαν να συνάξουν την ζωή τους τζιαι αδιαφορήσαν για την πλύση εγκεφάλου που μας εκάμναν.

  Πολλές τζιαι διάφορες οι ιδέες τζιαι οι αντιλήψεις που μας εφυτέψαν μες στον νου μας. Εγώ εμεγάλωσα με πολλά λάθος οπτική για την Κύπρο τζιαι τον κόσμο.

  Για πολλά χρόνια, δεν ήξερα ότι στα κατεχόμενα υπήρχαν Τουρκοκύπριοι οι οποίοι είναι δικαιούχοι κάτοικοι του νησιού τζιαι δεν ήταν κουβαλητοί. Ενόμιζα ότι είσιεν μόνο Τούρκους οι οποίοι εκουβαλη-θήκαν μιαν καλήν ημέρα 'που την Τουρκία τζιαι εκάτσαν ποτζεί με το έτσι θέλω.

  Ενόμιζα ότι η εισβολή έγινε χωρίς καμιάν αιτία τζιαι αφορμή. Ότι εκαθούμασταν σπίτι μας μια μέρα άνενοιας, το πρωί αρκέψαν να πέφτουν οι πόμπες τζιαι εμείς δεν είχαμε ιδέα τι εγίνετουν τζιαι γιατί.

  Επίσης, ήμουν με την ιδέα ότι εμείς είμαστε ο πιο φιλήσυχος λαός, ότι δεν επειράξαμεν ποττέ κανέναν τζιαι ότι ούλλες οι χώρες του κόσμου εθέλαν το κακό μας, επειδή είμαστεν οι καλοί τζιαι επειδή εζηλέφκαν μας.

  Εκαλιεργήσαν μου ένα μίσος για οτιδήποτε τούρκικο. Ακόμα τζιαι σήμερα, άμα ακούω κάτι ότι έν' 'που την Τουρκία ή άμα δω κάτι τούρκικο, ξενίζει με. θυμούμαι να είμαι μωρό, έξι-εφτά χρονών, τζιαι να αγανακτώ. Να μισώ, πραγματικά να μισώ, να απεχθάνου-μαι οτιδήποτε έσιει σχέση με την Τουρκία. Να στέκουμαι στες γιορτές του σχολείου τζιαι να φωνάζω «Έξω οι Τούρκοι από την Κύπρο» τζιαι να σκέφτουμαι όπλα τζιαι πολέμους τζιαι τη μέρα που εννά μεγαλώσω τζιαι να πάω στρατό τζιαι να πιάω όπλο να πολεμήσω, τζιαι να κοτσινίζω, να φκάλλω τη φωνή μου πιο ψηλά που ούλλους. Τζιαι να μου λαλούν μπράβο που μισείς έτσι πολλά.

  Ήμουν σίουρος ότι οι Τούρκοι έννεν πλάσματα. Έν' χτηνά, τζιαι πρέπει να τους συμπεριφερτώ έτσι. Έθελα να εκδικηθώ.

  Πόσα κοπελλούθκια σαν εμένα εθέλαν να εκδικηθούν μια μέρα.

  Ήμουν μωρό, δημοτικό, λλία χρόνια μετά την εισβολή. Καταλαβαίνει κανένας 'που τούτους ούλλους που φκαίννουν τζιαι μιλούν στες τηλεοράσεις πόση ζημιά μάς εκάμαν; Πόσον άσιημο έν' για ένα μωρό να μεγαλώνει μες στο μίσος, να θέλει να κάμει ζημιά σε ανθρώπους που ούτε καν ξέρει.

  Κανένας νομίζω 'εν αντιλαμβάνεται πόσα λάθη εγίναν τζιαι πόσον προβληματικά πλάσματα εκαταλήξαμε να είμαστε. Ο καθένας προβληματικός με τον τρόπο του.

  Κάποιοι εκαταλήξαν σαν εμένα. Να ανακατσιάσουν την ράτσα τους τζιαι την γλώσσα τους. Να ντραπούν που εγεννηθήκαν τζιαι μεγαλώσαν ανάμεσα σε έτσι τέρατα τζιαι έτσι συνθήκες, που στο σχολείο εδιδάσκαν τους έτσι αναίσθητα φασιστοειδή που η μόνη τους έννοια ήταν να δημιουργήσουν παραπάνω ασπίδες για τον πόλεμο τζιαι να ικανοποιήσουν τες κολλημένες τζιαι ηλίθιες αντιλήψεις τους. Εκαταλήξαμε να χάσουμε κάθε επαφή με τις λέξεις πατρίδα, έθνος, Ελλάδα, Κύπρος. Εχάσαν το νόημά τους, όποτε τες ακούω ο νους μου πάει σε πρόσταγμα 'που μόνιμους τζιαι σε μονολόγους 'που αυστηρούς καθηγητές στο γυμνάσιο.

  Επιάσαν κτήμα τους κάθε τι όμορφο έκαμε τούτη η χώρα, τούτο το έθνος, τζιαι αναγκάσαν μας ή να δεχτούμε την προπαγάνδα τζιαι ό,τι ελαλούσαν, μαζί με τα ωραία, ή να ονομαστούμε προδότες τζιαι να τα απορρίψουμε. Πώς εκαταφέραν να συνδέσουν τον Ελύτη, τον Σεφέρη, τον Ρίτσο, τον Σαμαράκη με τον πόλεμο, την μεγάλη ιδέα, το μίσος, την εκδίκηση.

  Επέψαν μας θκυο χρόνια, αρνιά μες στα πράσινα, τζιαι εμείωνέν μας ο κάθε κομπλεξικός μεσήλικας. Εκάτσαν μας μέσα σε δωμάτια όπως τα ζώα τζιαι, αν αντιδρούσαμε, εκλειδώναν μας την πόρτα.

  Ναι, λοιπόν, σε μένα το μίσος εγύρισεν ανάποδα. Αντί να μισώ τους Τούρκους, στα 30 μου μισώ ούλλους όσους ήταν γυρώ μου τον τζιαιρό που εμεγάλωνα, όσους εξέραν την αλήθκεια τζιαι αφήναν με να ζω μες στο σκοτάδι, μες στους εφιάλτες τζιαι μες στην κατζία. Όσους με εκαταπιέσαν τζιαι αναγκάσαν με να καταπιώ την κάθε παράλογή τους ιδέα.

  Οι υπόλοιποι της γενιάς μου εγινήκαν αναίσθητοι, ομοφοβικοί, ξενοφοβικοί, ρατσιστές που θυμούνται να ασχοληθούν με κάτι μόνον άμα τους πουν να ασχοληθούν. Εγινήκαν τζείνο που τους εθέλαν να γινούν. Αβουλα πλασματούθκια που η ζωή τους ούλλη περιστρέφεται γυρώ 'που το μισθό τους, το έξω τους το Σάββατο, το πράμα τους τζιαι την καλοπέραση.

  Αθρωπούθκια που δεν έχουν την παραμικρή εμπάθεια προς τον δίπλα τους, που ανέχουνται να δέρνουν 20 φασίστες έναν συνάνθρωπο τους μες στον δρόμο τζιαι τζείνοι να πίννουν καφέ τζιαι να παρακολουθούν. Επειδή 'εν τους εμάθαν ότι οι άνθρωποι 'εν χωρίζουνται σε κατηγορίες τζιαι ότι ούλλοι το ίδιον είμαστε πας στην γη. Εμάθαν τους ότι εμείς είμαστεν οι καλύτεροι, ότι είμαστεν οι καταπιεσμένοι τζιαι με κάποιον τρόπο ούλλος ο υπόλοιπος πλανήτης κάτι μας χρωστά. Στους υπόλοιπους αξίζει ό,τι πάθουν, εμάς ούλλοι πρέπει να μας λυπούνται τζιαι να μας συμπαθούν.

  Εκαταλήξαν να αναζητούν το φταίξιμο σε οτιδήποτε άλλον εκτός 'που τους πραγματικούς φταίχτες. Φταίουν τους μετανάστες, τους Εγγλέζους, τους Αμερικάνους, τους Τούρκους, τους Ευρωπαίους, ούλλους, ούλλους εκτός 'που τους ανθρώπους που πραγματικά φταιν. Μισούν τζιαι τζείνοι κάποιους, χωρίς να ξέρουν ακριβώς ποιους.

  Κάθουμαι κάποτε τζιαι ακούω τους πολιτικούς 'που την τηλεόραση. Τους ίδιους ανθρώπους που εδημιουργήσαν το πρόβλημα, που δακκάνουν τζιαι τρων κάθε μέρα 'που πάνω μας, που αν γινεί πόλεμος έν' οι πρώτοι που εννά χωστούν. Που τόσα χρόνια εκάμαν μας να μισήσουμε τα πάντα γυρώ μας. θωρώ τους τζιαι γεμώνει η ψυσιή μου νεύρα.

  Θυμούμαι τους καθηγητές μου, τους δασκάλους μου. Τζιαι διερωτούμαι αν τζοιμούνται ήσυχοι τες νύχτες. Εγώ 'εν θα εμπορούσα να διδάξω σε ένα μωρό να μισά τζιαι να εκδικείται.

  Οι εγκληματίες του πολέμου έννεν τζείνοι που επιάσαν τα μαρτίνια τζιαι εφκήκαν στους δρόμους να σταθούν ομπρός 'που τους όλμους τζιαι τες σφαίρες. Οι εγκληματίες πολέμου εν μες στη βουλή τζιαι μες στα διευθυντήρια.

  Την γενιά μου εκαταστρέψετέ την. Η μόνη μου ελπίδα 'εν' ότι θωρώ τζι άλλους σαν εμένα, που εσπάσαν τα δεσμά τζιαι προσπαθούν να αλλάξουν κάτι. Έστω τζιαι αν τζείνο έν' τα κοπελλούθκια μας. Την δική μου την γενιά εκάμετέ την σαν την δική σας. Π επόμενη ελπίζω να έν' πιο τυχερή.

  Συγχαρητήρια, κύριοι, αναγιώσετε μια γενιά μισούς νευριασμένους, κομπλεξικούς τζιαι μισούς αναίσθητους, άβουλους ανθρώπους. Οι μισοί ακόμα ανέχουνταί σας, οι υπόλοιποι απλά ακούν σας τζιαι νεκατώνουνται.

  Επιάσετε ένα πρόβλημα πολιτικό τζιαι εκάμετέ το κοινωνικό. Ό,τι εσπείρετε, τζείνον εννά θερίσετε. Επειδή την ημέρα που εννά έρτετε τζιαι εννά έβρετε μια λύση (αν γίνει ποττέ τούτο) τούτες ούλλες οι κουφάες που αναγιώνετε τόσα χρόνια, εννά τυλιχτούν μες στον κόρφο σας. Απλά τζιαι μόνο επειδή 'εν είσιετε ποττέ τα κότσια να δείτε τα λάθη σας τζιαι να προσπαθήσετε να κάμετε τον κόσμο καλύτερο για εμάς. Επροτιμήσετε να τον κάμετε πιο βολικό για εσάς.

  Πώς νιώθω σαν μέλος της πρώτης γενιάς μετά τον πόλεμο; θυμωμένος, μαραζωμένος, παραπάνω όμως κουρασμένος. Πραγματικά, κουρασμένος.

Εφημερίδα "Πολίτης", 25 Ιουλίου 2010, Σελίδα 26.

Κάποιες αλήθειες δεν πρέπει να κρύβονται στη σελίδα 26.

7 comments

    Reader's Comments

  1. Εγώ απορώ!

    Μόνο στο δικό μου δημοτικό εμαθαίναμε ότι το 18% του πληθυσμού της Κύπρου ήταν Τ/Κύπριοι; Μόνο στο δικό μου δημοτικό εμαθαίναμε ότι υπάρχουν και άλλα έθνη στην Κύπρο;

    Το βόλεμα της δικής μας γενιάς, που με λύπη το παρατηρώ κι εγώ, εκτιμώ ότι έγκειται στο γεγονός ότι η γενιά των γονιών μας, που βίωσε άλλες εποχές, φτώχια και πόλεμο, ήθελε να δώσει τα πάντα στα παιδιά της.

    Όμως αν αρχίσουμε να φταίμε τους προηγούμενους, τότε να πάμε και πιο πίσω. Οι γονείς των γονιών μας, και οι γονείς των παππούδων μας τι προσέφεραν στα δικά τους παιδιά; Όποτε ακούω ιστορίες για εκείνες τις εποχές, κλαίω. Ειλικρινά κλαίω. Οι γιούδες για αυτούς ήταν εργατικό δυναμικό, οι κόρες ήταν μπελάς. Η οικογενειακή θαλπωρή δεν υπήρχε. Δεν έχω μαρτυρίες για πιο πίσω, αλλά πιστεύω ότι ποτέ τα πράγματα δεν ήταν ιδανικά.

    Το πώς εκαταντήσαμε σαν γενιά νομίζω στα 26 μας, στα 30 μας είναι πολλά αφελές να το χρεώνουμε αποκλειστικά στην γενιά των γονιών μας. Τον Κυριάκο δεν τον γνωρίζω αλλά αν μπορούσα να του πω κάτι θα του έλεγα ότι στα 30 του είναι πολύ νωρίς να λέει ότι κουράστηκε. Έχουμε πολλή δουλειά ακόμα για να γίνουμε καλύτεροι και σαν άνθρωποι και σαν κοινωνία και σαν γενιά. Αυτή τη δουλειά πρέπει να την κάμουμε εμείς.

    Τα δεσμά εν αόρατα επειδή στην ουσία είναι στερεότυπα, ιδέες. Τα "συμφωνημένα υπονοούμενα" όπως έλεγε και ένας καθηγητής μου. Ε λοιπόν, εγώ διαφωνώ, και όχι.. δεν έχω κουραστεί.

    Τζαι ακόμα κάτι τελευταίο. Το μίσος ποτέ έν έκαμε καλό. Δεν το κάμνει λιγότερο κακό ή είναι λιγότερο ψυχοφθόρο, άμα μισάς κάτι που προκαλεί πόνο (πχ ρατσισμό). Άμα κάτι προκαλεί πόνο, σάσ' το. Κτίσε κάτι όμορφο τζαι πνίξε το τζιμέσα. Μεν το αφήκεις να σε καταπιεί μισώντας το.

    -- Γεωργία Γεωργίου ~georgia, July 26, 2010

  2. Παρόλο που σε πολλά σημεία συμφωνώ με τον αρθρογράφο, νομίζω υπερβάλει. Ναι, υπήρχε μεροληψία στην ιστορία που μας έλεγαν και στο σχολείο, στο οικείο περιβάλλον αλλά και στα μέσα ενημέρωσης. Υπάρχει ακόμα.

    Κάποιοι εκαταλήξαν σαν εμένα. Να ανακατσιάσουν την ράτσα τους τζιαι την γλώσσα τους. Να ντραπούν που εγεννηθήκαν τζιαι μεγαλώσαν ανάμεσα σε έτσι τέρατα τζιαι έτσι συνθήκες, που στο σχολείο εδιδάσκαν τους έτσι αναίσθητα φασιστοειδή που η μόνη τους έννοια ήταν να δημιουργήσουν παραπάνω ασπίδες για τον πόλεμο τζιαι να ικανοποιήσουν τες κολλημένες τζιαι ηλίθιες αντιλήψεις τους. Εκαταλήξαμε να χάσουμε κάθε επαφή με τις λέξεις πατρίδα, έθνος, Ελλάδα, Κύπρος. Εχάσαν το νόημά τους, όποτε τες ακούω ο νους μου πάει σε πρόσταγμα 'που μόνιμους τζιαι σε μονολόγους 'που αυστηρούς καθηγητές στο γυμνάσιο.

    Ίντα που εν τούτο; Νομίζω ότι ο αρθρογράφος κινείται στις άκρες και από την μια μεταπήδησε στην άλλη. Πρώτα μισούσε τους Τούρκους και τώρα λέει μισεί τους συμπατριώτες του. Έλεος ρε μεγάλε, κάτσε την μάππα χαμέ!

    Ενδεχομένως να είναι άσχετο αλλά είχα μια συζήτηση πριν μερικούς μήνες με ένα φίλο γιατί η τεράστια πλειοψηφία των κύπριων να είναι της άποψης για το κυπριακό 'τζείνοι ποτζιή τζιαι εμείς ποδά' ή 'οι τουρκοκύπριοι είναι αδέλφια μας' και δεν υπάρχει ιδιαίτερα αναπτυγμένη η φωνή που είτε να λέει 'τείνω υπέρ της λύσης' ή 'τείνω κατά της λύσης'. Βέβαια σε αυτό φέρουν ευθύνη οι πολιτικοί αλλά δεν φταίνε μόνο αυτοί. Αν ο καθένας δεν προσπαθήσει από μόνος του και υιοθετεί τις απόψεις άλλων τότε είναι άξιος της μοίρας του, χωρίς να είναι οδηγός της.

    -- Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου ~constandinos, July 26, 2010

  3. Χαίρετε.

    Αν στο ένα τάσι μιας ζυγαριάς βάλουμε όσα μας έμαθαν ότι μας χωρίζουν και στο άλλο όσα μας έμαθαν ότι μας ενώνουν, προς τα που θα κλίνει η ζυγαριά; Δεν ξέρω για σας, αλλά από τα δικά μου βιώματα πάντοτε έκλινε προς τον διαχωρισμό· ίσως να συνέβαλε το γεγονός ότι προέρχομαι από προσφυγική οικογένεια, η οποία έχασε τα πάντα εξαιτίας της εισβολής. Αυτό το βάρος είναι βαθιά ριζωμένο στους ανθρώπους και ο,τι και να πεις, ο,τι και να κάνεις, δεν ξεριζώνεται εύκολα. Το βλέπω να βαραίνει τις καρδιές των ανθρώπων που αγαπώ και αυτό με κάνει να λυπάμαι πάρα πολύ. Όσοι αρνούνται ότι η πλευρά μας σκότωσε και βίασε και έκανε εγκλήματα το 1974 είναι είτε πολύ νέοι είτε ψεύτες. Δεν έχει σημασία ποιος ξεκίνησε και ποιος προκάλεσε. Η λογική στον πόλεμο έχει την τάση να κρύβεται· είναι τρόπος επιβίωσης. Πότε, όμως, οποιοσδήποτε παραδέχτηκε δημόσια κάτι τέτοιο και δεν πνίγηκε η φωνή του; Τούτη η σιωπή, κατά την άποψη μου τροφοδοτεί το μίσος και στις δύο πλευρές. Και αυτό μου φαίνεται προσπαθεί να περιγράψει ο κύριος Σταυρινός.

    Τούτο το μίσος όμως εκτρέφει τον φασισμό, όπως το είδαμε την περασμένη Τρίτη με την βέβηλη για τον αγώνα της Κύπρου παρέλαση του ΕΛΑΜ. Άρα, όταν μιλά για κουφάδες στον κόρφο ορισμένων, καταλαβαίνω τι εννοεί και τρέμω.

    Δεν νομίζω ότι ο κύριος Σταυρινός εννοεί το "μίσος" του προς την προηγούμενη γενιά όπως εκφράζεται με τα ρόπαλα και τους λοστούς του ναζιστικού ΕΛΑΜ. Νομίζω είναι λίγο υπερβολικό όπως το θέτει, αλλά νιώθω ότι περισσότερο εννοεί αγανάκτηση παρά μίσος. Συμφωνώ μαζί σου Γεωργία ότι δεν είναι σωστό να λέμε ότι για όλα φταίει η προηγούμενη γενιά. Όμως δεν νομίζω ότι είναι καθόλου υπερβολικό να λέμε ότι η προηγούμενη γενιά ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για τα φρονήματα [μόλις είχα déjà vu· περίεργο] της δικής μας γενιάς.

    Νομίζω Κωνσταντίνε αν μου έκανες την ίδια ερώτηση δεν θα μπορούσα να σου απαντήσω χωρίς να γνωρίζω τις παραμέτρους της λύσεις. Ίσως για αυτό.

    -- Χρίστος Ευαγγέλου ~christose, July 27, 2010

  4. Μα το Ιπτάμενο Μακαρονοτέρας! Aμάν τι ορθογραφικό έκαμα!

    s/της λύσεις./της λύσης./

    -- Χρίστος Ευαγγέλου ~christose, July 27, 2010

  5. Χρίστο, συμφωνώ μαζί σου στα περισσότερα αλλά είναι ένα σημείο που δεν μου αρέσει. Λες 'η πλευρά μας' και είναι κάτι που δεν συμφωνώ καθόλου. Αν ο Α ή ο Β που ανήκει στην 'πλευρά' μας κάνει ένα φόνο τότε όλοι όσοι ανήκουμε στην πλευρά μας γίναμε ξαφνικά δολοφόνοι; Ελπίζω πως όχι! Αν στην άλλη 'πλευρά' κάποιος κλέψει τότε έγιναν όλοι κλέφτες;

    Όσοι έκαναν εγκλήματα ανεξάρτητα από το πότε τα έκαναν και σε ποια πλευρά ανήκουν, πρέπει να τιμωρηθούν για να μπορέσουν οι υπόλοιποι που ανήκουν στις 'πλευρές' τους να συνεχίσουν την ζωή τους χωρίς να τους βαραίνουν αυτά τα εγκλήματα και χωρίς να χρησιμοποιούνται αυτά τα εγκλήματα σαν διαπραγματευτικά χαρτιά.

    Το σημείο που δεν μου αρέσει στο άρθρο είναι ότι ο αρθρογράφος μεγάλωσε μισώντας την μια πλευρά και τώρα συνεχίζει μισώντας την άλλη (έστω και αν λες ότι δεν είναι πραγματικό μίσος, εμένα δεν μου αρέσει). Αυτό δεν είναι λύση, δεν είμαστε όλοι εγκληματίες και ούτε και στην προηγούμενη γενιά είναι όλοι ένοχοι για αυτά που τους κατηγορεί. Εγώ θυμάμαι τον δάσκαλό μου της 6ης δημοτικού (που σίγουρα ο άνθρωπος δεν αποτελεί τον κανόνα) που μας είπε για τα εγκλήματα που έγιναν την περίοδο του 1963.

    Τώρα για να προλάβω την ερώτηση 'ποιά είναι η λύση' θα πω ότι τώρα υπάρχει ένα μέσο που δεν υπήρχε προηγουμένως που βοηθά απίστευτα την ελευθερία: το ίντερνετ! Μπορεί να διαδώσει την αλήθεια όπως έγινε και να τα παρουσιάσει με αποδείξεις. Ίσως να είναι δύσκολο να κάνει war diary αλλά αφού νοιώθει τόσο έντονα για αυτό μπορεί να προσπαθήσει!

    -- Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου ~constandinos, July 27, 2010

  6. Κωνσταντίνε ευχαριστώ που μου το επισήμανες. Δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι μπορεί να εκληφθεί κατ' αυτό τον τρόπο. Θα προσπαθήσω να είμαι προσεκτικότερος στο μέλλον.

    Εεε, ναι, το Internet διαδραματίζει ρόλο στην διαμόρφωση ή στον τρόπο που λειτουργεί η σημερινή Κυπριακή κοινωνία. Τωρά, από μόνο του, στο συγκεκριμένο θέμα, δεν ξέρω αν είναι περισσότερο ζημιά παρά καλό που κάνει. Ο άνθρωπος ο τυφλωμένος όσα φώτα και αν ανάψεις δεν πρόκειται να δει. Δυστυχώς. Πάρε για παράδειγμα το ντοκιμαντέρ που έδειχνε ψες το ΡΙΚ ("Η Δική Μου Αλήθεια"). Και μετά ψάξε ορισμένα blogs να δεις τι γράφουν και θα καταλάβεις τι εννοώ.

    -- Χρίστος Ευαγγέλου ~christose, July 27, 2010

  7. Έκανα μια αναζήτηση και φαίνεται ενδιαφέρον.

    -- Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου ~constandinos, July 29, 2010

Nearby

up | older »


Copyright © 2000-2010 phigita. All rights reserved.
Powered by the blood, sweat, and tears of the phigita.net community.