Κομματικές^H^H^H^H^H^H^H^H^H^H Φοιτητικές Παρατάξεις

Posted by Νεόφυτος Δημητρίου Wed, 09 Feb 2005 10:08:20 EET

Αρχικά, δεν είχα καμιά διάθεση να ασχοληθώ με αυτό το θέμα αλλά αδυνατώ να αντισταθώ στον πειρασμό. Οι φοιτητικές παρατάξεις —αν θέλουν να ονομάζονται "φοιτητικές" κι όχι κομματικές— θα πρέπει πρώτα και πάνω απ'όλα να νοιάζονται για τα καλώς νοούμενα συμφέροντα της φοιτητικής κοινότητας. Εξάλλου γι αυτό το λόγο έχουν εκλεγεί οι εκπρόσωποί τους: να εκπροσωπούν τους φοιτητές, όχι τα κόμματα.

Αυτό, ανάμεσα σε άλλα, σημαίνει ότι κάθε εκλογική διαδικασία είναι μια ευκαιρία για τη διεκδίκηση των δικαίων του φοιτητικού κινήματος. Τι αξία θα είχε ο θεσμός της εκπροσώπησης των φοιτητών αν κάθε φορά οι φοιτητικοί ψήφοι χαραμίζονται για τη μια ή την άλλη κομματική σκοπιμότητα; Και καλά, να δεχτώ ότι στα πλαίσια των κομματικών πλέον παρατάξεων, τα μέλη —φοιτητές και καθηγητές— λειτουργούν μαζί ώστε να επιλύουν αποτελεσματικά τα προβλήματα που προκύπτουν. Πως γίνεται τότε να έρχεται κόμμα από τη μιαν άκρη του πολιτικού χάρτη και να υποστηρίζει υποψήφιο από την άλλη; Ενδεχομένως, θα μπορούσα να δεχθώ τα επιχειρήματα ότι υπάρχουν αξιόλογοι υποψήφιοι τέτοιοι ώστε το κόμμα πλέον να είναι διατεθειμένο να κάνει την υπέρβαση για το μείζον κοινό καλό. Αξιόλογοι όμως σύμφωνα με ποια κριτήρια και από ποια σκοπιά: των φοιτητών, των καθηγητών, όλων;

Ως εκ τούτου, θεωρώ ότι οι παρατάξεις θα πρέπει να λογοδοτούν για τις αποφάσεις τους προς τη φοιτητική κοινότητα στην οποία απευθύνονται ώστε να είναι υπόλογες μετέπειτα για τις συνέπειες που θα 'χουν προκαλέσει. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να κοινοποιούνται οι αποφάσεις στη βάση των οποίων δρουν οι παρατάξεις. Αυτό, συνήθως, γίνεται!.. Αν όμως δεν γίνεται, π.χ. αν άλλα λέμε κι άλλα κάμνουμε επειδή έπεσε μυστική εντολή από το κόμμα, τότε μόνο μια επιλογή υπάρχει για τους εκπροσώπους —κατά την ταπεινή μου γνώμη— κι αυτή είναι να ψηφίζουν κατά συνείδηση.

Posted in ΠανΚυπ | 6 comments

    Reader's Comments

  1. Νεόφυτε, καλύτερα να αναφέρεσαι σε συγκεκριμένες παρατάξεις για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις.

    -- Σωτήρης Δημητριάδης ~sotiris, February 09, 2005

  2. Δεν υπάρχουν γενικές συνελεύσεις; Ποιός είναι ο ρόλος των εκπροσώπων; Να αποφασίζουν μόνοι τους ή να μεταφέρουν τις αποφάσεις της συνέλευσης;

    -- Στέλιος Χριστοδούλου ~stelios, February 09, 2005

  3. Φυσικά και υπάρχουν γενικές συνελεύσεις, αυτό που ήθελε να πει ο Νεόφυτος είναι ότι ορισμένες παρατάξεις είναι εξαρτώμενες από κόμματα, και οποιαδήποτε απόφαση κόμματος επηρεάζει άμεσα την απόφαση της παράταξης.

    -- Σωτήρης Δημητριάδης ~sotiris, February 09, 2005

  4. Θα έβαζα σήμερα καταχώριση για το παρακάτω γεγονός αλλά ταιριάζει εδώ τελικά!

    Σήμερα ο κ.Καθηγητής μας είπε για τα οποιαδήποτε προβλήματα που αντιμετωπίζουμε με κάποιο μάθημα ή καθηγητή να τα γράψουμε σε χαρτί και να τα δώσουμε σε κάποιο αντιπρόσωπο του τμήματος για να του τα δώσει. Απ΄ότι καταλάβατε μιλώ για τον πρόεδρο του τμήματος (κ .Καθηγητή). Ο ίδιος μας πρότεινε να τα δώσουμε στον Σωτήρη και ο λόγος μας είπε: "Επειδή δεν κωλώνει"!(συμφωνώ μαζί του απόλυτα).

    Τότε παίρνει το λόγο ο Α συμφοιτητής που το πήρε κομματικά(παραταξιακά) και του λέει: "Γιατί ο Σωτήρης να σας τα φέρω εγώ". Τι να πει ο καθηγητής; Ok

    Μέχρι και σ’αυτά τα θέματα….

    -- Γεωργία Γεωργίου ~jealous, February 09, 2005

  5. Νεόφυτε, συμφωνώ με το Σωτήρη ότι δεν ακολουθούν όλες οι παρατάξεις τις "αρχές" που περιγράφεις. Θα ήταν καλύτερα να μη γενικεύουμε, διότι υπάρχουν και παρατάξεις με θετική δράση στο πανεπιστήμιο και οι οποίες δεν είναι "κομματικές", όπως το έθεσες.

    Σε συνέχεια όμως αυτού, πιστεύω ότι πολλές φορές, το πρόβλημα είναι θέμα νοοτροπίας. Οι περισσότεροι φοιτητές δεν ασχολούνται με τα κοινά και τα προβλήματα του τμήματός τους και περιμένουν από μία "μαγική" συνέλευση τμήματος να επιλύσει όλα τα προβλήματά τους. Αν δεν παρευρεθούν όμως οι ίδιοι οι φοιτητές σ'αυτή τη συνέλευση, πως θα προωθηθούν τα προβλήματά τους στους αρμόδιους φορείς;

    Και πάνω στο περιστατικό που ανέφερε η Γεωργία, ήταν πολύ χαρακτηριστικό ότι οι περισσότεροι συμφοιτητές μας είχαν αρκετά προβλήματα με ένα συγκεκριμένο καθηγητή του προηγούμενου εξαμήνου (δε λέω ότι είχαν ή δεν είχαν δίκαιο) αλλά κανένας δεν του το ανέφερε όταν μας έκανε μάθημα!

    -- Μάριος Νικολαϊδης ~nicolaides, February 09, 2005

  6. Προσωπικά βρίσκω τις παρατάξεις πρακτικά άχρηστες. Δεν νομίζω καν ότι προωθούν καλά τις θέσεις των μητρικών κομμάτων, αφού το 90% του χρόνου και της προσπάθειας τους αφιερώνεται σε κατηγορίες μωρών για τις αντίπαλες παραταξεις. Ο σκοπός ύπαρξης τους είναι η καταστροφή δέντρων για εκτυπώσεις φυλλάδων με εκθεσούλλες δημοτικού. Αν αφιερώνουν το άλλο 10% για να προωθήσουν τους ανθρώπους του κόμματος τους δεν το βρίσκω και περίεργο. Αλλά αυτός ο συνεχής αντιπεριβαλλοντικός βομβαρδισμός με προπαγανδιστικές φυλλάδες με ενοχλεί αφάνταστα, κυρίως από τις δυο μεγάλες παρατάξεις.

    -- Γιώργος Στρατής ~stratis, February 13, 2005