Απιστία

Posted by Σωτήρης Δημητριάδης Wed, 24 Aug 2005 00:04:28 EEST

Βρέθηκα προχθές να τα πίνω με κάτι γνωστούς(αντροπαρέα). Όπως μιλούσαμε , δεν θυμάμαι πως το'φερε η κουβέντα, αρχίσαμε να μιλάμε για το θέμα της απιστίας. Οι πλείστοι συμφώνησαν ότι αν τους δινόταν η ευκαιρία δεν θα έλεγαν όχι σε μια αρπαχή, ξεπέτα, φυσικά χωρίς να το μάθει η γυναίκα τους ή η φίλη τους. Είχε κάποιον μάλιστα που περηφανευόταν ότι είχε απατήσει πολλές φορές τη γυναίκα του, αλλά ούτε γάτα, ούτε ζημιά. Τον ρωτώ:

  -Δεν νιώθεις τύψεις;
  - Γιατί να νιώθω τύψεις;. Αγαπώ τη γυναίκα μου.
  -Δεν σκέφτεσαι ότι για μια μαλακία μπορεί να χάσεις τον άνθρωπο σου;
  -Πάντοτε είμαι πολύ προσεκτικός.

Σκέφτομαι τώρα εγώ, πως μπορεί κάποιος να λέει ότι αγαπά τη γυναίκα του και ταυτόχρονα να τη προδώνει με τον πιο απαίσιο τρόπο; Αφού όταν αγαπάς, αγαπάς. Βέβαια, μπορεί να μου πείτε ότι μπορεί να υπάρξουν κάποιες άλλες καταστάσεις που να σε ωθήσουν στην απιστία, αλλά και πάλι δεν αξίζει να προδώσεις τον άνθρωπο σου για μια στιγμή ευχαρίστησης.

26 comments

    Reader's Comments

  1. Μεν το σκέφτεσαι, εν μπορεί. Έπρεπε να του αντιστρέψεις το ερώτημα λέγοντας του: "Αν εμάθενες τωρά πως η γυναίκα σου απάτησε σε πολλές φορές τζαι ήταν προσεκτική έτσι ώστε να μεν το μάθεις τζαι εν ένιωθεν καν τύψεις που πάνω, εννά την επίστευκες πως σε αγαπά;"

    Aν έτσι αντιλαμβάνεται την αγάπη ο τύπος είμαι πολλά περίεργος να μάθω πως αντιλαμβάνεται το μίσος τζαι την αντιπάθεια κτλ. τζαι πως ενεργά πάνω σε τούτα τα συναισθήματα.

    -- Βαλεντίνος Κοντογιάννης ~noizrok, August 23, 2005

  2. Και ύστερα αναρωτιόμαστε γιατί γίνονται καταστροφές στον κόσμο… Αφού δεν βλέπετε που έφθασε ο κόσμος; Το καλό είναι κακό και το κακό καλό πλέον! Αν πας σύμφωνα με το θέλημα του Θεού είσαι οπισθοδρομικός και καθυστερημένο σε λένε και απόλυτο σε λένε και όλα τα σχετικά ή με μια φράση "Μα που ζεις;"! Τι σημαίνει που ζω, οι άλλοι που ζούνε όπως τους βολεύει (απλά να ζήσουν την ζωή τους όπως αυτοί θέλουν αδιαφορώντας για τους άλλους, ούτε τύψεις ούτε τίποτα) δηλαδή είναι οι ωραίοι και οι cool; Καλά να μας κάνει ο Θεός και στέλνει καταστροφές αλλά πάλι εμείς δεν βάζουμε μυαλό! Κτυπά μας το ξυπνητήρι αλλά εμείς κοιμόμαστε τον ύπνο του δικαίου(;) άρα τι να πει κανείς; Κρίμα…

    -- Αντωνία Λοΐζου ~pitsi_pitsi, August 23, 2005

  3. Μάλιστα… ο Θεός στέλνει τσουνάμια και ρίχνει αεροπλάνα γιατί κάποιος κερατώνει τη γυναίκα του, και ω, συμφορά, δεν το 'χουμε πάρει το χαμπάρι. Το χάραξε εξάλλου ξεκάθαρα στην πλάκα μαζί με τα άλλα 9 πριν από πολλά χρόνια. Σόδομα και Γόμορα! Εισηγούμαι η εκκλησία να ορίσει άμεσα επιτροπές κοινωνικής στήριξης που να παρακολουθούν επί εικοσιτετραώρου βάσεως όλα τα υπνοδωμάτια και να τιμωρούν δια λιθοβολισμού όλους τους ομοφυλόφιλους και τους ενόχους μοιχείας. Τουλάχιστον έτσι θα μπορέσουμε να γλυτώσουμε όλα τα ανήλικα παιδάκια που θα πεθάνουν κατά την επόμενη έκφανση της οργής του Θεού (σίγουρα γιατί ήταν εν δυνάμει αμαρτωλά). Να στρώσει επιτέλους αυτός ο πλανήτης πριν ο Πανάγαθος στην απεραντοσύνη της αγάπης του μας σκοτώσει όλους.

    -- Γιώργος Στρατής ~stratis, August 23, 2005

  4. Ούτε ο χριστιανοφασισμός εν πολλά ηθικός. Αν ο σπλαχνικός θεός αγάπης στον οποίο πιστεύεις στέλνει καταστροφές τζαι σκοτώνει αθώους ανθρώπους επειδή κάποιος ξενοπήδηξε (στο κάτω κάτω εν υπερβολική τιμωρία για ένα κέρατο, εν νομίζεις;) τότε εν ένας ανήθικος σαδιστής στην πραγματικότητα που διψά να τιμωρήσει και όχι θεός αγάπης.

    Αν που την άλλη ο θεός σου στην πραγματικότητα εν επεμβαίνει με τούτο τον τρόπο (ή με οποιονδήποτε άλλο) τζαι απλά κάθεται τζαι θωρεί μας να κάμνουμεν όργια τζαι να αμαρταίνουμε τζαι να κλαίει επειδή λυπάται για εμάς μέσα στην απέραντη ευσπλαχνία του, το να βάζεις στο στόμα σου το όνομα Του μάταια τζαι να του αποδίδεις κίνητρα τζαι πράξεις είναι πολλά αλαζονικό τζαι πολλά αμαρτωλό, εν νομίζεις;

    Αν κάποιος ας πούμε βλέπει στην τηλεόραση ολόκληρες οικογένειες να εξοντώνονται που μια φυσική καταστροφή τζαι ικανοποιείται, εν προτιμότερο να πει ένα σκέτο "ωχ, απολαμβάνω το, καλά να πάθουν" παρά να προσπαθήσει να το εκλογικεύσει κριμένος πίσω που τον θεό του τζαι την θρησκεία του, προβάλλοντας την δική του ψυχολογία πάνω τους.

    -- Βαλεντίνος Κοντογιάννης ~noizrok, August 24, 2005

  5. Αγαπητοί κύριοι, αρχικά να νομίζω ότι δεν είναι σωστό να εκφράζετε την διαφωνία σας ειρωνευόμενοι το θρησκευτικό αίσθημα των συνανθρώπων μας.

    Όμως θα συμφωνήσω μαζί σας ότι είναι λάθος να σκεπτόμαστε ότι ο Θεός είναι τιμωρός αν και παλαιότερα δήλωσα κάτι παρόμοιο, οπότε δηλώνω mea culpa. Συγκεκριμένα συμφωνώ με τον Βαλεντίνο ότι δεν είμαστε ικανοί να αποδώσουμε με την ανθρώπινη λογική και να ερμηνεύσουμε τα κίνητρα του Θεού, ίσως πράγματι να είναι ύβρις.

    -- Χάρης Μιλητός ~harry, August 24, 2005

  6. Η υπερβολή είναι διαλογικό εργαλείο και αντικρούει ακριβώς αυτό που πρέπει (την αυθαίρετη και αδικαιολόγητη ερμήνευση κοσμικών φαινομένων ως εκφάνσεων της οργής του Θεού). Παρά να δώσω και άλλη βάση σε μια τάχα σοβαρή συζήτηση για τις προθέσεις του Θεού, δείχνω το άτοπο της όλης προσπάθειας.

    Όσο αφορά στην προσβολή του θρησκευτικού αισθήματος, παραθέτω δυο πράγματα. Πρώτα από όλα εγώ δεν αντιλαμβάνομαι αυτά που δίδαξε ο Χριστός να παραπέμπουν σε Θεό τιμωρό, οπότε μάλλον θα προσβαλλόμουν αν κάποιος εξίσωνε το Θεό μου με εκδικητή συνοπτικών διαδικασιών. Δεύτερο, το γεγονός ότι δεν υπάρχει αυτούσια η φράση "αμαρτωλοί μετανοήστε" δεν σημαίνει πως το μήνυμα που δόθηκε δεν ήταν ακριβώς αυτό, και μου φαίνεται αλαζονία (εγώ ο ευσεβής υπομένω την κοροϊδία των αμαρτωλών που δεν καταλαβαίνουν καν τα μηνύματα που εγώ φυσικά βλέπω ξεκάθαρα αφού είμαι πιο κοντά στο Θεό) και προσβολή του θρησκευτικού αισθήματος όλων όσων δεν αισθάνονται εξίσου όσιοι στην καθημερινότητα τους.

    Θα μπορούσα βεβαίως να γράψω το σχόλιο υπό μορφή μαθήματος/διάλεξης/κηρύγματος, αλλά υπάρχουν ήδη αρκετοί πατερναλιστές συμβουλάτορες στα πέριξ, οπότε αντικρούω απλά το περιεχόμενο του αντί να διδάξω ηθική στο συγγραφέα του.

    -- Γιώργος Στρατής ~stratis, August 24, 2005

  7. Εγώ νομίζω ότι είναι δυνατόν να αγαπά την γυναίκα του και να την απατά. Αυτό μπορεί να συμβεί σε άτομα (κυρίως άντρες) που έμαθαν να ξεχωρίζουν την αγάπη από το σεξ. Έτσι αγαπά πραγματικά την γυναίκα του αλλά δεν νοιώθει ερωτική έλξη προς αυτήν. Η απουσία ερωτικής έλξης (που μπορεί να είναι προσωρινή) τον οδηγεί να αναζητά το σεξ αλλού χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχει ερωτικές σχέσεις με αυτήν.

    Αυτό φυσικά δεν είναι καλό! Κατ'ακρίβεια είναι πολύ κακό για αυτούς που το παθαίνουν. Μια πιθανή αιτία είναι η ανατροφή που έχει το άτομο που το παθαίνει καθώς και οι πρώτες του ερωτικές επαφές.

    Για περισσότερη επιστημονική ανάλυση υπάρχει ένα τραγούδι που θα λύσει όλες τις απορίες σας!

    -- Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου ~constandinos, August 24, 2005

  8. Ήμουν ειρωνικός απέναντι στο θρησκευτικό αίσθημα ενός συγκεκριμένου πιστού ανθρώπου (ή είδος πιστού), όχι όλων. Κατ' ακρίβεια επερίμενα που τους υπόλοιπους να καταλάβουν τι ήθελα να πω, όπως εκατάλαβες εσύ για παράδειγμα. Σε έτσι περιπτώσεις, νομίζω πρέπει να προσβάλλονται που την ύβρη περισσότερο οι χριστιανοί παρά αθεόφοβοι σαν εμένα.

    Όσο για την μέθοδο της ειρωνεία συμφωνώ με τον Στρατή.

    -- Βαλεντίνος Κοντογιάννης ~noizrok, August 24, 2005

  9. Συγνώμη αλλά οι ειρωνείες να λείπουν!! Ο Θεός δεν είναι τιμωρός κάθε άλλο, ούτε στέλνει μας καταστροφές, και το τι συμβαίνει δεν γίνεται επειδή κάποιος ξενοπήδησε αλλά για το όλο το κακό που υπάρχει στον κόσμο!!! Η φράση "read between the lines" λέει σας κάτι; Ότι θέλετε καταλαβαίνετε, δικαίωμα σας όπως και δικαίωμα σας βέβαια να εθελοτυφλείτε στα σημεία των καιρών! Μπορεί ο Θεός να παίρνει κάποιους κοντά του είτε μέσω καταστροφών ή ασθενιών για να σωθούν! Λένε πως όταν κάποιος έχει μαρτυρικό θάνατο, όποιες και όσες αμαρτίες είχε εξαλείφονται και έτσι σώζεται. Θα μου πείτε τα μικρά παιδιά τι φταίνε; Σε τίποτα αλλά για να τα παίρνει ο Θεός κοντά του με αυτούς τους τρόπους Αυτός ξέρει καλύτερα και αυτός γνωρίζει το λόγο. Το ανθρώπινο μυαλό δεν μπορεί να χωρέσει μια θεότητα όπως και ένα κουβαδάκι δεν μπορεί να χωρέσει τον ωκεανό… Κάποια πράγματα είναι αδύνατο να τα καταλάβουμε και είναι ύβρις να τα θέτουμε στα όρια της δικής μας λογικής γιατί καμιά φορά ίσως η "λύση" και η εξήγηση που βρίσκουμε να παραπέμπει σε κάτι το αιρετικό! Εξάλλου άγνωσται αι βουλαί του Κυρίου!!

      …και μου φαίνεται αλαζονεία (εγώ ο ευσεβής υπομένω την κοροϊδία των 
      αμαρτωλών που δεν καταλαβαίνουν καν τα μηνύματα που εγώ φυσικά βλέπω 
      ξεκάθαρα αφού είμαι πιο κοντά στο Θεό)…

    Ουδείς αναμάρτητος, άρα το ίδιο και εγώ. Ποτέ μου δεν θεώρησα τον εαυτό μου ευσεβή ούτε πως είμαι πιο κοντά στο Θεό απ'ότι οι άλλοι… απλά ίσως ο τρόπος που έγραψα το σχόλιο μου αυτό να έδειχνε. Το πως έγραφα (φαινομενικά αναφερόμενη στον εαυτό μου) ήταν απλά σχήμα λόγου ή πως να το πω ήταν λες και έλεγα τα αυτά για κάποιον άλλο που αυτού έτσι του συμβαίνει. Όπως και να έχει δεν έχω την ανάγκη να δικαιολογηθώ σε σας και όσο για το Θεό ένα θα σας πω που περικλείει όλη τη σημασία της χριστιανοσύνης και από εκεί μπορείς να κατανόησης τα πάντα στην ορθόδοξη θρησκεία μας: "Ο Θεός αγάπη εστί". Τα συμπεράσματα σε σας…

    -- Αντωνία Λοΐζου ~pitsi_pitsi, August 24, 2005

  10. Δεν με αφορά και είναι προσωπικό θέμα η σωτηρία του καθενός, όπως είπα και πιο πάνω. Αντίθετη βεβαίως άποψη έχουν οι κάθε λογής κήρυκες που αυτοδιορίζονται αντιπρόσωποι της θέλησης του Θεού.

    Από κει και πέρα τα σχόλια βρίθουν αντιφάσεων και αυτοαναιρέσεων, πολλές φορές σε διαδοχικές φράσεις της ίδιας πρότασης.

    Επί λέξη, Κάποια πράγματα είναι αδύνατο να τα καταλάβουμε και είναι ύβρις να τα θέτουμε στα όρια της δικής μας λογικής αλλά αυτού προηγείται το τι συμβαίνει δεν γίνεται επειδή κάποιος ξενοπήδησε αλλά για το όλο το κακό που υπάρχει στον κόσμο!!!. Και ερωτώ, καταλαβαίνουμε γιατί γίνονται οι καταστροφές ή όχι;

    Επί λέξη, άγνωσται αι βουλαί του Κυρίου αλλά δικαίωμα σας βέβαια να εθελοτυφλείτε στα σημεία των καιρών!. Και ερωτώ, είναι άγνωστες οι βουλές του Κυρίου ή δεν είναι;

    Οι αντιφάσεις αυτές οφείλονται πλήρως στην αυθαιρεσία με την οποία κοσμικά φαινόμενα ανάγονται σε πράξης θείας δικαιοσύνης. Εντελώς αυθαίρετα, με μόνο γνώμωνα την ανθρώπινη λογική, την οποία ταυτόχρονα τα ίδια άτομα απορρίπτουν ως εργαλείο εξήγησης της Βουλής του Θεού. Ας αποφασίσουν πλέον οι διδάσκαλοι αν οι ίδιοι μπορούν να αναγνωρίζουν τις Θεϊκές επεμβάσεις και να ερμηνεύουν τα μηνύματα που εμπερικλείονται σε αυτές.

    -- Γιώργος Στρατής ~stratis, August 24, 2005

  11. Κάποιοι οι οποίοι γνωρίζουν τα πιο βαθιά θέματα του χριστιανισμού ίσως μπορούν να μας πουν γιατί γίνονται οι καταστροφές (αν γνωρίζουν τι είπανε οι προφήτες μας ή και οι πατέρες της εκκλησίας μας κ.τ.λ) -έχουν απ'όσο γνωρίζω σχέση με το κακό που επικρατεί στον κόσμο, για τα περαιτέρω όμως πρέπει να προτρέξετε σε πατερικά κείμενα κ.τ.λ κ.τ.λ. Ύβρις είναι όταν αυτοί που δεν γνωρίζουν "τόσα" πολλά και να προσπαθούν να δώσουν εξηγήσεις (λογικές) σε τέτοια θέματα και μετά ίσως κάποιοι καταλήγουν σε κάτι που παραπέμπει σε αίρεση ε η αίρεση είναι ύβρις! Άρα δεν είχαν αντίφαση αυτά που είπα… Οι βουλές του Κυρίου είναι άγνωστες αλλά τα σημεία των καιρών μας τα έχουν δώσει οι προφήτες μας (αφού το επέτρεψε ο Θεός και τους τα έχει φανερώσει) άρα και πάλι δεν έχουν αντίφαση αυτά που είπα! Read between the lines, read between the lines…

    -- Αντωνία Λοΐζου ~pitsi_pitsi, August 24, 2005

  12. Κωνσταντίνε, νομίζω διαφωνούμε. Αφού αγαπά τη γυναίκα του, πως γίνεται να κάνει κάτι που θα την πληγώσει και θα επηρεάσει αρνητικά τη σχέση του; Κάτι θα ξέρουν οι hi-5(σύμφωνα με το τραγούδι που έβαλες link) και παραπονιούνται με αυτή τη συμπεριφορά:)

    -- Σωτήρης Δημητριάδης ~sotiris, August 24, 2005

  13. Έχεις δίκαιο ότι οι Hi-5 παραπονιούνται για αυτήν την συμπεριφορά. Εγώ, ήξερα τον τίτλο του τραγουδιού και επειδή 'πήγαινε' με αυτά που έγραψα πρόσθεσα το λινκ πιστεύοντας ότι προωθούσαν την συμπεριφορά. Έπρεπε να διαβάσω τους στίχους πριν βάλω το λινκ σε αυτούς…

    Όσον αφορά την ερώτηση σου, δεν ξέρω την απάντηση. Φαντάζομαι ότι αν υπολογίζει ότι δεν θα το μάθει η γυναίκα του ποτέ τότε θα είναι και οι δύο ευτυχισμένοι. Υποθέτω ότι πιστεύει ότι απόδειξη της αγάπης του είναι ότι είναι πολύ προσεκτικός στο κεράτωμα!

    Ενισχυτικό για το ότι κάποιοι ξεχωρίζουν την αγάπη από το σεξ είναι ότι πολλοί επιδιώκουν τις σχέσεις μιας νύχτας (one night stand). Με αυτού του είδους σχέσεις ικανοποιούν την σεξουαλική τους επιθυμία αποφεύγοντας εντελώς να συνδεθούν συναισθηματικά με το άτομο (γι'αυτό είναι μόνο για μια νύχτα και όχι για μια βδομάδα) [1]

    Επιπλέον κάποιοι καταφεύγουν στην πορνεία για ικανοποίηση των σεξουαλικών τους αναγκών. Αυτό είναι πολύ κακό για τους ίδιους επειδή σημαίνει ότι ήδη ξεχώρισαν την αγάπη από το σεξ είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα. Γι'αυτό χρειάζεται η σωστή σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, για να εξηγήσει τις επιπτώσεις διάφορων κοινωνικά αποδεκτών συμπεριφορών [2]

    [1] Χαρακτηριστικό του ατόμου που δεν ξεχώρισε ακόμα την αγάπη από το σεξ είναι ότι μετά από ένα one night stand αντί να χαίρεται και να είναι περήφανος για τον εαυτό του, παθαίνει κατάθλιψη. [3] Συνήθως αυτό συμβαίνει το επόμενο πρωί όταν θα είναι ξανά μόνος/μόνη.

    [2] Μερικά παραδείγματα κοινωνικά αποδεκτών συμπεριφορών είναι οι 'επισκέψεις' σε πορνεία/καμπαρέ, η χρήση χυδαίας γλώσσας κτλ.

    [3] Κάποιοι υποστηρίζουν ότι το one night stand κάνει καλό στην κατάθλιψη.

    Άτε κανεί προγραμματισμό, πάω να γίνω σεξολόγος!

    -- Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου ~constandinos, August 24, 2005

  14. Το ανθρώπινο μυαλό δεν μπορεί να χωρέσει μια θεότητα όπως και ένα κουβαδάκι δεν μπορεί να χωρέσει τον ωκεανό αλλά Κάποιοι οι οποίοι γνωρίζουν τα πιο βαθιά θέματα του χριστιανισμού ίσως μπορούν να μας πουν γιατί γίνονται οι καταστροφές. Οι αντιφάσεις δίνουν και παίρνουν.

    Να και η επίκληση στην αυθεντία, έτσι για να μην μονοτονούμε με τα ίδια επαναλαμβανόμενα λογικά λάθη. Έχω αρχίσει να σκέφτομαι αν αξίζει μια αντιπαραβολή των σχολίων αυτής της συζήτησης με μια λίστα λογικών λαθών. Τελικά είχε δίκαιο ο Βαλεντίνος, αλλά μάλλον είναι αδύνατο να ξεσκεπάσεις το άτοπο της εκλογίκευσης όταν πρόκειται για προβολή της προσωπικής ψυχολογίας στο Θείο.

    -- Γιώργος Στρατής ~stratis, August 24, 2005

  15. πριν από το Χριστιανισμό ήταν οκ η απιστία;

    -- Ελένη Γεωργίου ~geleni, August 24, 2005

  16. Δεν ξέρω αν είμαι σεξουαλικά ανώριμη ή απλά πολύ ρομαντική αλλά δεν δέχομαι ότι ο έρωτας διαφέρει από το σεξ. Πιστεύω ότι το σεξ είναι η φυσιολογική συνέχεια του έρωτα και όχι το ανάποδο ή κάτι διαφορετικό. Σε καμία περίπτωση δεν δέχομαι ότι κάποιος ή κάποια μπορεί να αγαπά το σύντροφό του και να τον απατά. Αυτό για μένα είναι τελείως εγωιστικό. Και στη χειρότερη περίπτωση, αφού ο ίδιος δεν θεωρεί ότι κάνει κάτι λάθος, ας είναι αρκετά μάγκας να το περηφανευτεί μπροστά στη γυναίκα του και όχι στην αντροπαρέα…

    -- Μαρίνα Γελαστού ~skouloukoui, August 24, 2005

  17. Σε καμία περίπτωση δεν δέχομαι ότι κάποιος ή κάποια μπορεί να αγαπά το σύντροφό του και να τον απατά.

    Είναι θέμα ορισμού της αγάπης. Με κάποιους ορισμούς μπορούμε να πούμε ότι ισχύει ενώ με άλλους όχι. Στην πιο αυστηρή περίπτωση μπορούμε να πούμε ότι νοιάζεται για τον/την σύντροφό του.

    Αυτό για μένα είναι τελείως εγωιστικό.

    Είναι όντως εγωιστικό.

    -- Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου ~constandinos, August 24, 2005

  18. Το να νοιάζεσαι για κάποιον δεν σημαίνει ότι είσαι ερωτευμένος μαζί του. Ένας άνθρωπος νοιάζεται για την οικογένειά του, για τους φίλους του, για τα κατοικίδιά του αλλά όχι για τον άνθρωπο που ο ίδιος επέλεξε να είναι ο σύντροφός του. Για να τον επιλέξει πάει να πει ότι είναι ερωτευμένος μαζί του άρα το να τον απατά είναι κοροϊδία. Κοροϊδεύει το σύντροφό του αλλά και τον ίδιό του τον εαυτό.

    -- Μαρίνα Γελαστού ~skouloukoui, August 24, 2005

  19. …και για να αποφύγω παρεξηγήσεις, δεν είμαι υπέρ του κέρατου, δεν το έκανα/κάνω/θα κάνω ποτέ!

    -- Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου ~constandinos, August 24, 2005

  20. "πριν από το Χριστιανισμό ήταν οκ η απιστία;"

    Έχω την εντύπωση πως ναι, σε μεγάλο ποσοστό των τότε κοινωνιών. Σε μερικούς λαούς (Βαβυλώνιοι? Διορθώστε με αν κάνω λάθος)όμως, ήταν ένδειξη φιλοξενίας, το να επιτρέπεται σε ένα "ξένο" να κουττουπά τη γυναίκα του οικοδεσπότη. Φυσικά, ο Χριστιανισμός δεν έκαμε καμιά πρωτοτυπία με το να καταδικάσει τη μοιχεία. Απλά αντέγραψε τις τότε "συντηρητικές" αρχές του Ιουδαϊκού κόσμου, οι οποίοι με τη σειρά τους δεν ήταν περισσότερο συντηρητικοί απο τους γειτονικούς μεσογειακούς λαούς.

    Είναι όλα υποκειμενικά και θέμα αντίληψης και μόνο. Στη φύση, αυτό που εμείς ονομάζουμε "απιστία" είναι απλά η "εξασφάλιση όσο το δυνατόν αξιολογότερων γονιδίων για τους απογόνους" (ναι, στα υπόλοιπα ζωϊκά είδη, το θηλυκό συνήθως είναι αυτό που ξεστρατίζει). Θα μου πείτε, "μα εμείς δεν είμαστε ζώα". Βεβαίως είμαστε, απλά κάνουμε τα πράγματα πιό πολύπλοκα.

    ΥΓ: Κι εγώ με τη σειρά μου, χαρακτηρίζω τον εαυτό μου σαν ένα συντηρητικό άντρα, που δεν υποστηρίζει την "απιστία". Απλά παραδέχομαι ότι είναι εξαιρετικά θολό και υποκειμενικό το θέμα, για να έχει κάποιος απόλυτη άποψη.

    -- Μιχάλης Ηρακλέους ~irakleousm, August 24, 2005

  21. Α, και για όσους βιαστούν να αναφέρουν τις "χυδαιότητες" των Ρωμαίων και των Ελλήνων της πρώιμης εποχής του χριστιανισμού, να επισημάνω ότι αυτά που γνωρίζουμε ήταν μέσω καταδικαστικών κειμένων, και υπερβολικών αναφορών απο άτομα που ενοχλούνταν απο τις συνηθισμένες παρατυπίες που βρίσκεις σε κάθε συντηρητική κοινωνία. Για να τα καταδικάζουν και να τα παραφουσκώνουν τόσο, πάει να πεί ότι ήταν αντίθετα με το γενικότερο ρεύμα της εποχής.

    -- Μιχάλης Ηρακλέους ~irakleousm, August 24, 2005

  22. Συγκάτοικε συμφωνώ μαζί σου 100%!

    Όσο αφορά την άλλη συζήτηση, μου κάνουν πραγματικά εντύπωση αυτά που διαβάζω. Δηλαδή ο Θεός μας στέλλει καταστροφές και ρίχνει αεροπλάνα για να μας τιμωρήσει (Καλά να μας κάνει ο Θεός και στέλνει καταστροφές), αλλά περιμένει από εμάς να αγαπούμε και να συγχωρούμε; … Ή μήπως δεν στέλλει καταστροφές; (Ο Θεός δεν είναι τιμωρός κάθε άλλο, ούτε στέλνει μας καταστροφές);;

    -- Φανή Αθηαινίτου ~fani, August 24, 2005

  23. Είμαι περίεργος να δω την αντίδραση και την "προοδευτικότητα" κάποιου που διατείνεται υπέρ της απιστίας του άντρα όταν του τα φορήσει η γυναίκα του ή η φίλη του…

    -- Λοΐζος Παπαγεωργίου ~loipap, August 24, 2005

  24. Καλά βρε παιδιά μην με κρεμάσετε δεν τα είπα στο πρώτο σχόλιο καλά ότι ο Θεός στέλνει καταστροφές, τρόπος του λέγειν είναι. Γι' αυτό και στο δεύτερο σχόλιο είπα ότι ο Θεός δεν είναι τιμωρός αλλά αγάπη! Και επειδή μας αγαπά μας συγχωρεί για τα παραπτώματα μας… Μην ξεχνάτε ότι εκτός από τον Θεό υπάρχει κάτι άλλο το οποίο ζει και θα ζει για να βασανίζει την ανθρωπότητα γιατί του αρέσει και αυτός είναι ο Εωσφόρος. Ο Θεός επιτρέπει στον Εωσφόρο να μας πειράζει (έως ένα βαθμό βέβαια και αυτό σημαίνει ότι δεν αποφασίζει αυτός πότε θα πεθάνουμε αλλά ο Θεός) για να δοκιμαστούμε. Λένε ότι ο Θεός επειδή μας αγαπά μας παίρνει την κατάλληλη στιγμή χωρίς αυτό να σημαίνει πως μπορούμε να κάνουμε ότι θέλουμε και να λέμε "Ε αφού θα με πάρει την κατάλληλη στιγμή θα κάνω ότι γουστάρω και πάλι θα σωθώ". Κάποιοι καταδικάζονται με τις πράξεις που κάνουν, εγώ αυτό πιστεύω. Απλά ότι και να κάνεις αν μετανοήσεις τότε σώζεσαι. Ακόμα και ένα κατ' έξακολούθηση δολοφόνος μετανοήσει και πάει κοντά στο Θεό θέλω να πιστεύω πως και αυτός σώζεται ενώ κάποιος που δεν μετανοεί μετά από φρικτά εγκλήματα και πεθαίνει ίσως αυτός μετά την Δευτέρα Παρουσία και την κρίση του Θεού απλά δεν θα καταλήξει κοντά στο Θεό αλλά κοντά στον Εωσφόρο. Και επειδή δεν είμαι και τόσο βαθιά θρησκευόμενο άτομο (δυστυχώς) και κάνω λάθη σε αυτά που λέω και προσπαθώντας να πω κάτι ίσως καταλήγω σε αντιφάσεις σταματάω εδώ. Γιατί γίνονται οι καταστροφές και γιατί πολλοί πεθαίνουν από αυτές ο Θεός το ξέρει καλύτερα από όλους έτσι δεν είναι; και αυτό θα το μάθουμε όταν έρθει η ώρα και η στιγμή. Και αντί να προσπαθούμε να βρούμε τα πως και τα γιατί σε θέματα που ίσως ποτέ δεν θα μπορέσουμε να το κάνουμε, ας ζούμε την ζωή μας σωστά, με ηθική, με αγάπη προς τον συνάνθρωπο μας (τον οποίο να βοηθούμε σε όλες τις δυσκολίες της ζωής του με αυτοθυσία) και τον Θεό και όλα θα πάνε καλά γιατί αν όλοι το έκαναν αυτό ούτε φόνοι θα υπήρχαν, ούτε κακίες, ούτε πόλεμοι, ούτε μοιχείες, ούτε… ούτε… ούτε…Είμαι σίγουρη πως πάλι δεν τα είπα καλά και πάλι θα βρείτε να σχολιάσετε αλλά δεν πειράζει, μην ξεχνάτε κι εγώ άνθρωπος είμαι και δεν τα ξέρω όλα και κ\λάθη κάνω… Καλημέρα σας! :)

    -- Αντωνία Λοΐζου ~pitsi_pitsi, August 24, 2005

  25. Εγώ πιστεύω ότι εάν σε μια σχέση φτάσεις στο σημείο όπου κοιτάζεις δεξιά - αριστερά, δηλαδή έστω και στο μυαλό σου ξεφύγεις από τα πλαίσια της σχέσης σου, τότε καλύτερα να αποχωρίσεις από αυτή τη σχέση επειδή κατά τη γνώμη μου, αυτό είναι μια ένδειξη ότι αυτό που κρατάει τη σχέση αρχίζει να φθίνει. Είναι πολύ πιο δυσάρεστο και ύπουλο να χαθεί η αγάπη και ο ερωτισμός σιγά-σιγά και να τα βλέπεις να σβήνουν. Αν καταφεύγεις σε αρπαχτές, τότε λίγο λίγο χάνεις κι εσύ από τον εαυτό σου. Ίσως οι άνθρωποι να φοβούνται τη μοναξιά αλλά να τους ενθουσιάζει η ιδέα της ανεξαρτησίας. Κακά τα ψέματα, οι περισσότεροι άνθρωποι (για να μη γίνομαι και απόλυτη) χρειάζονται κάποιο στο πλευρό τους, να του δίνουν ένα τρυφερο φιλί για καλημέρα, να τον φροντίζουν, να τον αγαπούν. Υπάρχει όμως και αυτή η επιθυμία της σωματικής ευχαρίστησης, που κάποτε αντί να τους ενώνει, τους χωρίζει.

    Δεν δικαιολογώ αυτούς που καταφεύγουν στην απιστία. Όπως το βλέπω εγώ οι επιλογές είναι δύο. Είτε είσαι σε σχέση, είτε όχι. Όμως δεν υποστηρίζω τον αποκεφαλισμό οποιουδήποτε επειδή υπήρξε άπιστος. Όλοι κάνουμε λάθη αλλά το βασικό είναι να μαθαίνουμε από τα λάθη μας και να μη χαθούμε στη διαδικασία(να μη χάσουμε τη συνείδησή μας).

    Ο θεός δεν πιστεύω να έχει οποιαδήποτε σχέση με το θέμα. Μπορεί να έδωσε σαφείς οδηγίες στις 10 εντολές αλλά "όποιος είναι έξω από το χορό, πολλά τραγούδια ξέρει".

    -- Γεωργία Γεωργίου ~georgia, August 25, 2005

  26. συμφωνώ απόλυτα με τη Γεωργία, που μου είπε να μην λέω στο κόσμο ότι είναι αδελφή μου (γι'αυτό έγραψα Γεωργία) :~0)

    -- Ελένη Γεωργίου ~geleni, August 25, 2005